仕事一覧

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本社 人事部 Recruiting Assistant(採用担当) Home Office HR Recruiting Assistant

職種名/Job Title 本社 人事部 Recruiting Assistant(採用担当) Home Office HR Recruiting Assistant
仕事内容/Job Summary Hiring support of new graduate students, mid-careers, and new opening (Posting advertisements, preparing job fairs, processing interviews) Translations support of HR related documents Support of various HR related projects 新卒・中途・新倉庫店の採用・入社に携わるサポートとその他付随する業務 媒体遥定、ジョブフェア準備・対応、販促物のコーディネート、面接 人事関連の翻訳業務をサポート その他、人事関連プロジェクトのサポート ★外部ジョブフェア参加の際は、土日祝日勤務の場合がございます。  ただし、土日祝日勤務分は必ず平日にお休みいただきます。
勤務地/Location 本社 JFE オフィスHome Office JFE Office ★2022年夏、本社を神奈川県川崎市から千葉県木更津市へ移転予定。移転後は千葉での勤務となります
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束 Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

Recruiting

本社 人事部 Payroll Clerk Home Office HR Payroll Clerk

職種名/Job Title 本社 人事部 Payroll Clerk Home Office HR Payroll Clerk
仕事内容/Job Summary Employee's attendance management Monthly payroll calculation Respond to the inquiries from WHS payroll Automate HR business processes Administration, payroll, and any other related projects 勤怠管理給与計算 倉庫店からの問い合わせ対応 人事業務のシステム化人事給与、及びその他関連プロジェクトのサポート
勤務地/Location 本社 JFE オフィスHome Office JFE Office ★2022年6月、本社を神奈川県川崎市から千葉県木更津市へ移転予定。移転後は千葉での勤務となります
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束 Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

HRPayroll(勤怠、給与)

Logistics Manager

職種名/Job Title Logistics Manager
仕事内容/Job Summary ◆船会社やフォワーダーへの窓口業務(状況把握、計画立案、運賃交渉、トラブルシューティング)など ・英語、日本語を使用してのミーティング ・船積みデータの解析、海上輸送契約更新業務 ・運賃や諸経費の支払い業務 ・遅延、事故などイレギュラー案件への対応、問題の早期解決 ・貨物事故や問題発生時に調査、解決に向けてのクレーム処理 ・海上運賃、サーチャージなど関連諸経費の条件交渉 ・フォワーダーの提供するオーダーマネジメントシステムを駆使し、Door to portの仕組み整備・改良 ◆社内調整業務 ・購買など関係者への最新、かつ正確な情報提供 ・物流管理システムの維持、改善 ・コンテナ保管など諸費用の管理 ・経費削減に関する企画策定、及びその実施 ・上長及び、関連部署への報告、レポート提出など Responsible for planning and controlling logistics activities flowing into each depot and warehouse. The position is focusing on ocean and air carrier/freight forwarder management. Daily tasks and responsibilities ・Works with carriers, shipping agents, truckers, foreign vendors to ensure smooth cargo traffic from ordering to merchandise’ arrival at the destination port in Japan. ・ Take actions and follow up when any exceptional events occurred – delay, accident and etc. ・ Provide and update the shipping information to the buying groups and others. Ensures accuracy of shipping information in system and reports. ・ Lead the annual ocean bid process – processing data and negotiations. ・ Negotiate, review, and maintain freight rates and other shipping expenses. ・ Coordinate and lead meetings with carriers and forwarders in English and Japanese ・ Conduct damage/discrepancy investigations, file cargo claim and follow up on settlements with carrier. ・ Monitor and work to minimize the container storage costs. ・ Deal with the Order Management System (OMS) to arrange the door/port to port shipping and improve the system as needed. ・ Also deal with the Transport Management System (TMS) with maintenance and development. ・ Review the freight bills and other payments related to the shipping and make sure to process the accurate payments within the due date. ・ Improve the traffic flow and procedures and continue to work for better efficiency and lower costs. ・ Report to AGMM if any potential exceptions/problems expected.
勤務地/Location 本社 GLP Office ★2022年6月、本社を神奈川県川崎市から千葉県木更津市へ移転予定。 移転後は千葉での勤務となります
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束 Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

LogiMgr

本社 人事部 システム担当 Home Office HR System Administration

職種名/Job Title 本社 人事部 システム担当 Home Office HR System Administration
仕事内容/Job Summary 人事給与システムに関するトレーニングの計画と実施 倉庫店からの問い合わせ対応 人事業務のシステム化、給与データ照合 人事給与、及びその他関連プロジェクトのサポート Plan and perform new system training Respond to the inquiries from WHS payroll Automate HR business processes, Match payroll data Administration, payroll, and any other related projects
勤務地/Location 本社 Home Office ★2022年夏、本社を神奈川県川崎市から千葉県木更津市へ移転予定。 移転後は千葉での勤務となります
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束 Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

HRsystemAdmin

本社 建設部 コーディネーター Home Office Construction Coordinator

職種名/Job Title 本社 建設部 コーディネーター Home Office Construction Coordinator
仕事内容/Job Summary 建設部門のアシスタント業務 図面や書類の作成、プロジェクトマネージメントの補佐 *出張あり Making drawing & presentations, documentation, various support for project management in Construction Dept *Occasinal business trips are required.
勤務地/Location 本社 JFEオフィス Home Office JFE Office
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束 Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

CONSCAD

本社 システム部門 ヘルプデスク(テクニカルサポート)Home Office Information System Helpdesk

職種名/Job Title 本社 システム部門 ヘルプデスク(テクニカルサポート)Home Office Information System Helpdesk
仕事内容/Job Summary ・コンピューターシステム及び関連する周辺装置の基礎的なオペレーションについてのユーザーサポート・PC及び関連する周辺装置のセットアップ及びメンテナンス・ネットワークシステムおよび関連する周辺装置の管理全般/トラブルシューティング・各種レポートの印刷及びユーザーへの配布・各業者への発注管理とその報告・US本社関連チームとのコミュニケーション(ネットワーク/サーバー関連/メールシステム)・Windows サーバーの管理応対・出張有り(新倉庫店出店サポート、倉庫店機材メンテナンス)・Responsible for the basic operation of the computer system and related equipment.・Responsible for the setup of the computer system and related equipments、 and install software.・Responsible for maintenance/troubleshooting of the network system and related equipments.・Responsible for ensuring that all print is routed、 broken down、 and distributed.・Responsible for purchasing manage and reporting.・Communication with related team in US head office * Network / Server / E-mail system (Google)・Responsible for managing the server system and equipment *Windows base・Sometimes Business Trip(New Warehouse support、 Warehouse equipment maintenance)
勤務地/Location 本社Home Office★2022年6月、本社を神奈川県川崎市から千葉県木更津市へ移転予定。移転後は千葉での勤務となります
勤務時間/Working Hours 1ヵ月シフトの変形労働制深夜勤務ありShift schedule (includes mid-night shift)

7HELP

本社 システム部門 ASプログラマー Home Office Information System AS programmer

職種名/Job Title 本社 システム部門 ASプログラマー Home Office Information System AS programmer
仕事内容/Job Summary 1.) 基幹システム および関連するサブシステムのプログラム開発 2.) モニタリング、メンテナンス、ユーザーサポート、トラブルシューティング等 3.) マニュアルドキュメント等の作成 4.) ユーザーへのトレーニング 1) Development and improvement for the business core/related system. 2) System monitoring、 troubleshooting and user support for the business core system. 3) Documentation for user operation manual. 4) Training for users.
勤務地/Location 本社 Home Office
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

8AS

本社 システム部門 POSサポートエンジニア Home Office Information System POS support engineer

職種名/Job Title 本社 システム部門 POSサポートエンジニア Home Office Information System POS support engineer
仕事内容/Job Summary ・新POSシステムの導入プロジェクト ・米国本社や米国開発元と協力し新システムの評価検証とフィードバック ・倉庫店への新システム導入実施 ・新システムの変更・不具合の管理 ・新システムの不具合対応及びトラブルシュート ・ユーザーサポート ・ユーザーへのトレーニング ・マニュアル作成、等 ・Implementation project of the new POS system. ・Verify and feedback on the new system with the U.S. headquarters and the U.S. developers. ・Installation work of the new system to the warehouses. ・Change control / Bug management for the new system. ・Troubleshooting and handling problems with the new system. ・User Support. ・User training. ・Manual preparation
勤務地/Location 本社 Home Office ★2022年6月、本社を神奈川県川崎市から千葉県木更津市へ移転予定。 移転後は千葉での勤務となります
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束 Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

POS

本社 Home Office Accounting Assistant

職種名/Job Title 本社 Home Office Accounting Assistant
仕事内容/Job Summary 経理業務全般 -支払業務 -その他仕訳作成、入力業務 Finance operations -payment processing
勤務地/Location 本社 Home Office★2022年6月、本社を神奈川県川崎市から千葉県木更津市へ移転予定。移転後は千葉での勤務となります
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

20ACAssistant

本社 Home Office Ecommerce部門 SEOアナリスト

職種名/Job Title 本社 Home Office Ecommerce部門 SEOアナリスト
仕事内容/Job Summary ● ウェブサイトの分析を行い、日本および外国にある関連するチームと連携しながら、売上、トラフィック、コンバージョン率の向上を図る。 ● Eコマース業界のトレンドに加えて、最新および最良のSEO機能、キーワード、ツールなどを注視および学習し、それを活用したSEO戦略を立案する。 ● 上位マネジメント層へのレポートの作成 ● 必要に応じて、Eコマース部門のその他業務の支援 ● Increase sales through site and member analytics by working together with local and overseas team members. ● Continually stay up to date on appropriate SEO keywords and functionality and create strategies for how to adapt the site as needed. ● Stay current with the latest search engine tools and technologies ● Generate statistics and/or reports for upper management. ● Maintain up-to-date understanding of e-commerce industry conditions. ● Assist in other area of the e-commerce department and in other departments as necessary.
勤務地/Location 本社 Home Office *2022年夏、千葉県木更津へオフィス移転いたします。
勤務時間/Working Hours 基本 平日9:00~18:00 1日9時間拘束 Monday to Friday 9:00~18:00 9 hours/day

ECSEOAnalyst

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